Dag 5: Hauge | Scenic Tour Jaeren ( Ogna - Bore) | Sandnes

10 juli 2019 - Sandnes, Noorwegen

Omdat het hier nu 's nachts niet volledig donker wordt,  was Mr. B al om 5 uur in de weer in de camper en vond hij dat het tijd was om op te staan. We zullen nog een oogmaskertje moeten zoeken voor hem...  We konden gelukkig nog een paar uurtjes verder slapen.
Tijdens de morgenwandeling nog een mooi meertje in de nabije omgeving gevonden en na enkele foto's was het al zover: eerste bad van Mr. B in Noorse wateren. Na het ontbijt was het tijd om te vertrekken naar de volgende halte, maar eerst moest een vurige supporter nog met B op de foto.

We daalden in 40 km terug af  om daar te starten met de eerste Scenic Tour: Jaeren. Een rit langs de kust, eerst nog tussen de rotsen, maar na enkele kilometers zo vlak als onze polders. Onderweg gestopt bij de vuurtoren Kvassheim Fyr in Brusand.   Heel wat landbouwbedrijvigheid hier...

We stopten in Bryne aan de Obs om ons te bevoorraden voor enkele dagen. De prijzen voor voedingsmiddelen vallen tot nu toe nog best mee en er is voldoende keuze. Na enkele dagen in de natuur was het wel weer even wennen aan de stadsdrukte. In de verte duiken de eerste bergen al op.

Voor de  overnachting vonden we een leuke camping in Sandnes: Hytte- og Campinganlegg Volstadskogen (250 NOK). Omdat we morgen met de fiets Stavanger willen bezoeken (op zo'n 17 km), mogen we van de campingmevrouw uitzonderlijk tot 14 uur op het campingterrein blijven.  Na een wandeling door de velden is het tijd om wat uit te blazen. Het wordt morgen vroeg opstaan en hopen dat er niet al te veel volk naar Stavanger trekt.

IMG_4329_Noorwegen2019  IMG_4335_Noorwegen2019panorama

IMG_4350_Noorwegen2019IMG_4345_Noorwegen2019IMG_4346_Noorwegen2019

1. Diana Ceuppens:
    Ziet er zalig uit !
  2. Leen:
    11 juli 2019
    Een prachtig land...en dankzij jullie verslagjes en mooie foto's, geniet ik een beetje mee :-)
  3. Linda ALNÆS:
    11 juli 2019
    Fine bilder ☺️ morsomt og kunne følge dere og se alle stedene dere besøker. Vi hadde en kjempe fin tur på fjellet i går.