Dag 4: Mandal tot Hauge I Dalane

9 juli 2019 - Hauge, Noorwegen

Na een bijzonder korte nachtrust waren we om halfacht al klaar om verder te trekken. We lieten een omslag met 100 NOK ( ongeveer 10 euro) achter in de brievenbus van de camping en trokken naar onze eerste echte bestemming in Noorwegen: Lindesnes Fyr, het meest zuidelijke punt van Noorwegen.  De rit naar Lindesnes toonde ons de eerste betoverende landschappen van Noorwegen: fjorden met diepblauw water, hier en daar omringd met rode houten boothuisjes.
Aangekomen bij de Fyr (vuurtoren) was het een drukte van jewelste. Na een kort bezoekje aan de vuurtoren klauterden we de rotsen op naar het monument van de Pax Stien en was het tijd voor wat fotootjes.

Na de middag reden we verder richting Stavanger. Via de E39, een prachtige autoweg (automatische tolweg) met tientallen tunnels passeerden we de Flekkefjord en maakten we ook kennis met de eerste singletrackroads. Altijd een avontuur wanneer je met een camper rijdt... dat weten we van de reis in Schotland.

Eindpunt van de rit was camping Vagan, helemaal bovenop de rotsen. De motor van de camper mocht voor het eerst in de hoge toeren gaan; Bij aankomst in Hauge I Dalane stelden we na een zeer steile klimpartij vast dat de coördinaten van de camping op Campercontact niet correct waren; na een kwartiertje  waren we tegen 17 uur eindelijk op onze bestemming. Een droom van een camping:  uitzicht op zee (zie foto met bankje), alles inbegrepen, 100% rust en slechts 245 kronen.  Mr. B maakte onmiddellijk zijn entree bij de aanwezige campinggasten en iedereen moest eraan geloven om zijn bal te gooien.

IMG_4325_Noorwegen2019 IMG_4301_Noorwegen2019 IMG_4320_Noorwegen2019 IMG_4294_Noorwegen2019 IMG_4316_Noorwegen2019 IMG_4291_Noorwegen2019 IMG_4287_Noorwegen2019 IMG_4288_Noorwegen2019

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana Ceuppens:
    9 juli 2019
    Zie al uit naar dag 5
  2. Jorg:
    9 juli 2019
    Zalig é ! En het mooiste moet nog komen, echt !
  3. Leen:
    10 juli 2019
    Heel mooi reisverslagjes en prachtige foto's, geniet er van en ik geniet van jullie verslagjes :-)
  4. Perlutje:
    10 juli 2019
    Mr. B heeft het ook helemaal naar zijn zin!