Dag 2: Rosengarten (D) naar Hirtshals (DK)

7 juli 2019 - Hirtshals, Denemarken

Na een zalige, stille nacht genoten van heerlijke verse broodjes. Om 9.15 vertrokken voor de tweede lange rit van 530 km naar Hirtshals. Er staat veel wind maar we krijgen zo goed als geen regen meer. Na Flensburg rijden we even later Denemarken binnen. De grensovergang is indrukwekkend opgezet met heel wat politie en blauwe lampen, maar de Belgen laat men met rust.

De plannen voor een warm middagmaal wordt door de overbevolking in de rustplaats langs de snelweg vervangen door een hamburger. De prijzen vallen hier al bij al nog goed mee.  Bij een volgende stopplaats krijgt Mr. B compagnie van een Duitse tweeling; ze werpen met zijn balletje tot zijn tong op de grond hangt. Het landschap langs de Deense snelweg doet denken aan Noord-Frankrijk.

Het weer wordt steeds beter. Net voor we rond 16.30  uur Hirtshals binnenrijden, zien we nog een jong hert dat de snelweg oversteekt. Indrukwekkend, maar gelukkig nog op voldoende afstand van onze wagen.  We tanken eerst de camper vol (diesel slechts aan 1,10 euro) en zoeken dan een plekje op de camperplaats aan de Doggerbanke. 75 Deense kronen of 10 euro voor 24 uur: dat valt best mee voor een havenstadje dat overspoeld wordt door toeristen met caravans en campers.

Na het avondmaal trekken we op verkenning in Hirtshals. De terminal van Color Line is slechts een paar honderd meter van de camperplaats verwijderd.  Er is heel wat bedrijvigheid in dit havenstadje. We wandelen langs het strand naar de vuurtoren van Hirtshals. De camping voor het strand staat ook tjokvol met campers, maar het is dan ook een plaats met prachtig uitzicht op de zee.

IMG_4282_Noorwegen2019 IMG_4279_Noorwegen2019 IMG_4272_Noorwegen2019 IMG_4269_Noorwegen2019 IMG_4270_Noorwegen2019

1. Michele:
    8 juli 2019
    Oh, hoe leuk.
    We zullen je reisverhalen met veel plezier volgen.
  2. Friet:
    8 juli 2019
    Heel leuk dat we jullie reisverslag logen volgen. Geniet van jullie vakantie. Wij reizenmetvjullie mee
  3. Perlutje:
    9 juli 2019
    Prachtige foto's, zo zijn we ook een beetjes op reis...
    Benieuwd naar volgend reisverslag.
    xxx